Sotku meni näin.
Soittoyritys numerosta 03 311 64508 20.9.2017 klo 8.41. Kuulin soittoäänen, mutta en pystynyt vastaamaan puheluun, koska ajoin autoa. Soitin takaisin kun sain autoni parkkiin klo 8.42. Soitto meni vastaajaan, joten en tiennyt soiton syytä.
Sain netpostiin kirjeen 21.9.2017, jossa minua pyydetään ottamaan yhteys Tampereelle liittyen hormonilääkityksen keskeytykseen. En kiirehtinyt yhteydenottoani, koska olin jo saanut asiasta ohjeet Töölön jonohoitajalta Virpi Puttoselta.
Soitin kirjeessä mainittuun numeroon 26.9.2017 klo 12.31. Soitto meni palveluautomaattiin, jossa voi valita esim. vastapuhelun. Sain sen lapsettomuuspoliklinikan hoitajalta klo 13.13. Hän ei tiennyt asiastani mitään. Kerroin tilanteeni, saamani ohjeet ja myös sen, että olin menossa vuositarkastukseen endokrinologille PHKS:aan 29.9., ja että hän on tähän asti hoitanut lääkitykseni. Koska Pia Das ei ollut silloin tavoitettavissa, hoitaja lupasi välittää viestini.
Keskustelin lääkityksen keskeyttämisestä gynekologini kanssa. Hänen mielestään Töölön antamat ohjeet olivat pätevät.
Olin yllättynyt kun sain tekstiviestin numeronetistä 4.10. klo 13.13., jossa pyydettiin edelleen ottamaan yhteys Tampereelle. Olin juuri silloin työmatkalla Vilnassa, siksi yhteydenotto meni seuraavalle viikolle. Koska en tiennyt sopimuksesta Töölön kanssa, siksi ihmettelin soittopyyntöä. Ja tietenkin ihmettelin lisää kun viimeisimmän vastapuhelun tehnyt hoitaja ei taaskaan tiennyt tapauksestani mitään. Käskin häntä kertomaan Pia Dasille, että hän voi laittaa minulle vaikka s-postia.
No, sain s-postiin tiedon Töölön ja Tampereen sopimuksesta sekä lääkityksen keskeytyksestä.
Lopputulemana Pia Das sai toimitettua viestin Töölöön, että minut oli saatu tietoiseksi lääkityksen keskeyttämisestä.
Eikö asian ilmoittamiseen olisi jotain yksinkertaisempaa tapaa?
Terveydenhuollon prosesseihin vois kohdentaa palvelumuotoilua.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti