maanantai 20. helmikuuta 2012

Palaute serkuilta ja sedältä

Olette varmaan jo ihmetelleet, miksi en ole blogissani maininnut serkkujeni ja setäni antamasta palautteesta kirjoittamiini kirjeisiin, sillä onhan kirjeiden lähettämisestä aikaa jo lähes kaksi viikkoa. Syy on hyvin epädramaattinen. Halusin kirjoittaa aiheesta sitten kun kaikki ovat olleet minuun jollain tapaa yhteydessä. Yksi serkuistani luki kirjeeni vasta nyt, hän on ollut matkoilla. Muut olivat yhteydessä hyvin pian kirjeiden lähettämisen jälkeen.

Palaute on ollut kertakaikkisen hieno, ymmärtävä ja minua tukeva.

Setäni kirjoitti minulle kirjeen, jossa hän toivoo minulle sisäistä tyyneyttä ja voimia sivuuttaa ulkoa tulevat mielipiteet. Hän kirjoittaa: "Tietysti vie oman aikansa totuttatua ajatukseen, että tulevaisuudessa tulen kohtaamaan Julian keski-ikäisen naisen." Setäni on aivan oikeassa. Näin se on varmasti kaikkien kohdalla. Epävarmuuteni setäni reaktioista olivat täysin turhia. Minulla on hieno setä.

Kävin pitkän ja antoisan puhelinkeskustelun yhden serkkuni kanssa. Hän on ammatiltaan lääkäri. Oli mielenkiintoista kuulla hänen kokemuksensa ja kommenttinsa transsukupuolisuudesta.

Serkkujeni viesteissä kuvastuu aito ymmärrys ja suvaitsevaisuus. Olen serkuistani ja heidän sivistyneisyydestään todella ylpeä.

Vaikka tähänastinen palaute on ollut todella hyvää, tiedän ettei se tule aina olemaan näin miellyttävää.
Mutta, sepä onkin sitten sen ajan murhe. Pääasia on, että minulla on nyt iloinen ja rauhallinen mieli.

2 kommenttia:

  1. Näin ymmärrys ja suvaitsevaisuus hiljakseen lisääntyvät... Halaus!Anne

    VastaaPoista
  2. Tietämättömyys ja ennakkoluulot ovat maailman vitsaus. Kiitos halauksesta Anne!
    Halauksin Julia :)

    VastaaPoista