tiistai 3. huhtikuuta 2012

Oooops! :D

Sain tänään s-postin hyvältä ystävältäni New Yorkista. Hän kertoi kirjeessään viikko sitten tapahtuneesta tilanteesta eräässä tapaamisessamme. Hänen mielestään minun olisi hyvä tietää siitä.

Menimme yhdessä ystäväni ja hänen miehensä kanssa tapaamiseen, missä oli läsnä heille tuttuja sekä tuntemattomia ihmisiä. Toinen tapaamistamme naisista, joka oli ystävilleni entuudestaan tuttu, luuli minua naiseksi. Ihan ok juttu, mutta ystävälläni oli neuvottelupuhelu kesken kun saavuimme paikalle. Hän kävi keskustelun tapaamistilan ulkopuolella ja tullessaan paikalle huomasi, että tämä nainen kutsui minua sanalla "she". Silloin ystäväni oli epävarma, olinko mahdollisesti esitellyt itseni Juliana vai virallisella nimelläni. Miten hän esittelisi minut muille jatkossa tapaamillemme ihmisille? Niinpä hän antoi minun esitellä itseni, jotta välttyisimme nöyryyttäviltä hetkiltä. Koska en ole virallisesti Julia, esittelin itseni sen mukaisesti.

Mutta, tämän ystäväni tunteman naisen kertoman mukaan, kun saavuimme tilaan ystäväni miehen kanssa, toinen tapaamistamme naisista (ystävilleni entuudestaan vieras) luuli meitä aviopariksi. Tilanne selvisi varsin sekavalla tavalla kun ystäväni saapui puhelun jälkeen tilaan, ja minä olin juuri puhunut tälle naiselle jotain vaimostani. Tämä vieras nainen oli ollut varsin ymmällä. Keskustelu asettui kuitenkin pikkuhiljaa uomiinsa ja minullekin tuli oikeanlainen rooli.

Ystäväni on sitä mieltä, että olen tuntemattomille ihmisille nainen, vaikka minulla ei ollut mitään erityisiä naisellisia asusteita tai meikkiä, enkä käyttänyt omaa ääntänikään. Tämä pisti kuitenkin ajattelemaan, miten voin jatkossa välttää tällaiset muille ihmisille tapahtuvat nolot tilanteet.

Nolo, hassu, riemastuttava ja nöyryyttävä tilanne, mutta niin elämälle maistuva!

Taitaa olla jo aika epäselvää, mikä minä olen.

2 kommenttia:

  1. Mä oon päättänyt, että toistaiseksi kutsun sua sillä O:lla alkavalla lempinimellä, joka ei kerro sukupuolesta mitään. :)

    VastaaPoista
  2. Kirsikka, juu-u, mua saa kutsua haluamallaan nimellä. Ei nimi naista pahenna! :)

    VastaaPoista