tiistai 17. huhtikuuta 2012

Kaikki mulle heti tänne nyt

Tunnen oloni kärsimättömäksi. En halua enää peitellä itseäni. Haluaisin vaihtaa nimeni heti. Haluaisin kertoa kaikille, olen Julia. Haluaisin heti leikkauksiin. Haluaisin olla minä ja vain minä nyt heti. Haluan kaikki mulle heti tänne nyt.

Miksi viivytellä? Miksi en voisi kertoa nyt? Miksi en voisi vaihtaa nimeäni nyt? Miksi en pääse leikkauksiin heti? Miksi en voisi olla juridisesti nainen nyt heti?

En ole ollut koskaan näin varma tulevaisuudestani. Minä olen valmis.

Johtuuko se auringonvalon määrän lisääntymisestä? Vai kilpirauhasen keväisestä aktivoitumisesta? Vai hormonihumalasta? Vai johtuuko se minusta?

Olen odottanut 53 vuotta. Odotan kesäkuun kontrollikäyntiä Tampereelle. Odotan lähetettä Töölöön. Odotan kutsua tutkimuksiin. Odotan tuloksia. Odotan sitä minkä jo tiedän. Odotan ja odotan ja odotan ja odotan korjausleikkaukseen liittyviä kutsuja ja lähetteitä. Odotan juridista oikeutusta. Odotan sitä mitä jo olen.

Julia tulee, oletko valmis?

2 kommenttia:

  1. "Odotan kutsua tutkimuksiin. Odotan tuloksia. Odotan sitä minkä jo tiedän."

    I know that feel girl, right there with you...

    Kesällä pitäisi saada diagnoosi, niin olisi sitten "juridinen oikeus" hoitoihin.

    VastaaPoista
  2. Arabella, thx sistah! Toivottavasti diagnoosisi on toivotunlainen, ja pääset aloittamaan uuden elämän. Mukana tunnelmissa :)
    Julia

    VastaaPoista