torstai 1. maaliskuuta 2012

Auttakaa naista mäessä!

Kevään tulon kunniaksi tekisi mieli hankkia uusia kenkiä. Toinen syy on tuleva työmatka. Olen lähdössä Englantiin reilun viikon kuluttua. Olisi mukava olla reissussa uudet kengät jalassa (ja saada rakkulat kantapäihin...). Kivannnäköisiä kenkiä on verkossa tarjolla todella paljon. Kenkäihmisiä kun olen, tekisi mieleni ostaa ne kaikki.

Alla olevaan kuvaan olen poiminut muutamia malleja, joista teen ostopäätöksen. Olen muodostanut kolme kategoriaa, ylärivissä 1–3 ovat keväiset kävelykengät, keskirivissä 4–6 ovat kevyet kävelykengät ja alarivissä 7–9 ovat vapaa-ajan kengät.

Jos joutuisit valitsemaan jokaisesta kategoriasta vain yhden mallin (tiedän, se on lähes mahdotonta), kerro minulle valintasi. Ja jos tunnet minut ja "tyylini", olisi mukava, jos valitsisit kengät juuri minulle. Haluaisin tietää mielipiteesi, auta Juliaa mäessä!


2 kommenttia:

  1. Mahtaako olla jo myöhäistä, jos olet jo pian lähdössä? No, kommentoin kuitenkin, koska se on kivaa. :D

    Ekarivistä ottaisin ykkösen, mutta kakkonenkin on ihan tyylikäs. Kolmonen olisi omaan makuuni liian tätimäinen ellei jopa setämäinen. Mutta aikuiseen tyyliin se varmaan sopisi.

    Toka rivistä ottaisin nelosen, koska se on musta ja kaikista siroimman näköinen. Vitonen ei ole hassumpi sekään, itse asiassa aika kaunis, ja voisin sen ottaa, vaikken punaisia kenkiä juuri käytä. Kutosesta en oikein pidä, se on ehkä makuuni liian nukkemainen. Johonkin lolita-tyyliin sopisi.

    Vika rivistä ottaisin varmaan ysin, se on jotenkin mukavan rennon näköinen. Valkoisista kengistä en kauheasti välitä, ja tuo seiska... no, ei huono, mutta väriyhdistelmä tuntuu minusta liian erikoiselta.

    Makuasioita nämä kaikki sitten vaan...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kati Lily, ei ole myöhäistä ollenkaan. Vielä voi kommentoida vaikka ensi kuussa. Ja kyllä, kommenttien lukeminenkin on kivaa. :D

      Hei, mutta mehän ollaan aikalailla samoilla linjoilla! :)

      Ekarivistä ykkönen on minunkin suosikki (Art/0420). Rouhea mutta tyylikäs. Kakkonenkin (Snipe/Alicante) on kiva, mutta mulla on jo nilkkurit. Kolmosen (Tamaris/24321) klassinen perusmuoto on mukava, mutta nauhallisena se olisi mieleeni enemmän. Ja onhan siitä toki löydettävissä setämäisiäkin piirteitä... :)

      Tokarivistä nelonen on siisti jokapaikan kenkä, ehdoton suosikkini (Camper/Kim). Siro ja kaunis. Viitonen (Tamaris/24417) ja kuutonen (Fly London/Valur) sopisivat hyvin väriensä vuoksi täydennykseksi kevään vaatteiden väriloistoon. Kauniita kenkiä molemmat. Kuutonen on pelkkänä kenkänä mielestäni ehkä kaunein näistä kaikista, mutta se vaatii vaatteilta aika paljon. Niin, ja kenkä ei sovellu käytettäväksi jatkuvasti sadekelille, siinä on nahkapohja.

      Kolmannen rivin suosikkini on seiska, erikoisen muotonsa ja väriensä vuoksi (El Naturalista/N004). Sitäpaitsi vihreä sopii mulle. Kasin ja ysin voisin ottaa jo pelkästään siksi, että ne ovat Camperit (Peu). Minun tähän mennessä parhaat kengät ovat olleet juuri Camperit.

      Marina Ferrantin kengät olisivat todella kauniita, mutta niissä on mahdottoman korkeat korot. Koska olen 177 cm pitkä, minulla ei ole tarvetta näyttää pidemmältä. Korkeilla koroilla kävelyyn ja seisoskeluun sopisi paremmin hyvin hoikka vartalo, jota minulla ei vielä ole. Kenkävalintojani rajoittaa myös jalkani koko 42, kaupoissa ei tuota kokoa juurikaan ole, ja nykyisen kotikaupunkini mallivalikoiman suppeus. Samat kengät ovat myynnissä joka paikassa. Joten, verkkokaupat ovat minulle kenkähankinnoissa pelastus.

      Kiitos Kati Lily!

      Poista