lauantai 5. marraskuuta 2011

Epämääräisiä huomioita II

Sukupuoli unissa
Sukupuolikokemukseni unissani ovat olleet tähän asti pääasiassa miehisiä. Yleensä unissani sukupuoli ei ole ollut millään lailla korostunut, noh, riippuen tietenkin unien tapahtumista. Olen toki nähnyt runsaastikin unia, joissa olen ollut epätietoinen sukupuolestani tai unien tapahtumat ovat tukeneet ristiriitaani. Eräässä voimakkaassa unikokemuksessa vuosia sitten näin naishahmon, joka näytti merkitykselliseltä ja tuntui erittäin tärkeältä. Pelkäsin unessa kadottavani hahmon, ja yritin seurata sitä epätoivoisesti. Unen hahmo olin minä. Hormonihoidon aloittamisen jälkeen olen nähnyt unia, joissa olen kokenut olevani nainen myös fyysisesti. Uniin ei ole liittynyt eroottisia elementtejä.

Tunneherkkyys on lisääntynyt
Olen aina ollut tunteellinen ihminen. Tunnepitoiset tapahtumat ja nyyhkyelokuvat ovat saaneet silmäkulmani kostumaan. Nykyään kyynelehtiminen alkaa jo hyvin pienestä tunteellisesta ärsykkeestä. Pelkästään rakkaani tai koiramme puuhien seuraaminen nostaa välillä palan kurkkuun. Hassua on se, että tunne on pääsääntöisesti iloinen eikä surullinen. En pysty katsomaan koiramme pentukuvia kyynelehtimättä! No, vastoinkäymisetkin aiheuttavat voimakkaita tunnereaktioita, joista itku ei ole kaukana.

Tulevaisuus ei huoleta niin paljon kuin aiemmin
Vielä viime keväänä pelkäsin tulevaisuuden kauhuskenaarioita. Mahdollinen avioero, pitkäaikaisen suhteen päättyminen, ystäväpiirin kutistuminen, mahdolliset ongelmat työpaikalla yms. Tiedän, että tulevaisuus saattaa tuoda mukanaan ylitsepääsemättömiä ongelmia. Mutta, jotenkin tulevaisuus ei juuri nyt pelota. Mitä muut ihmiset minusta ajattelevat ei kiinnosta minua enää lainkaan. Paitsi siinä tapauksessa jos joku näkee aiheelliseksi vahingoittaa minua. Ystäväpiirin reaktiot ovat olleet pääosin ymmärtäviä ja minua tukevia. Jos liittomme jostain syystä hajoaa, se on tietenkin surullista. Mutta jos niin tapahtuu, siihen on varmasti syynsä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti