sunnuntai 27. toukokuuta 2012

Toukokuun kuulumiset

Kevätkekkereissä
No huh huh, mikä kuukausi! Kunnon kevät antoi odottaa itseään, lämpimät päivät tulivat vasta kuun lopussa. Siitepölyn runsas määrä on pitänyt kurkun karheana ja silmät turvoksissa, ääni ei ole ollenkaan heleä. Julian ääntä on vaikea pitää yllä.

Toukokuu on kiireisin kuukausi työpaikalla. Valmistuvien opiskelijoiden opinnäytetöiden ohjaaminen ja arviointi, tulevan vuoden lukujärjestyksien tekeminen ja opettajien valinta sekä rekrytointi, koulutukseen hakeutuvien opiskelijoiden pääsykoetöiden arviointi ja haastattelut täyttivät työpaivät.

Kuukauden raskain aihe oli tietysti avioeropäätöksen tekeminen. Täytimme hakemuksen yhdessä vaimoni kanssa, ja vein sen käräjäoikeuteen. Vedimme sen kuitenkin pois, koska jouduimme tekemään avioehdon. Avioehdon teko onkin sitten jo ihan oma ruljanssinsa. Asianajajan tekemä paperi allekirjoitettiin todistajien läsnäollessa ennen kuin se toimitettiin maistraattiin hyväksyttäväksi. Saamme hyväksymisestä tiedon, jonka jälkeen voimme hakea avioeroa. Vaikka eroprosessi on aina ikävä, olemme pystyneet viemään asioita eteenpäin yhteisymmärryksessä. Olemme keskustelleet vaikeistakin asioista, jopa sellaisista, joista emme aiemmin ole pystyneet puhumaan.

Kevyin mahdollinen meikki
Työpaikalla tilanteestani tietää jo kahdeksan ihmistä. Puketumiseni perusteella olen saanut yhä enemmän katseita niin kollegoilta kuin opiskelijoiltakin. Kevätpirskeisiin laitoin hyvin kevyen meikin, huomasin kuinka kasvojani mittailtiin. Näytin heidän silmissään varmasti jotenkin erilaiselta. Vaan eipä se minua haittaa, olen valmis tulemaan julkisesti esiin. Ystävät ja kollegat ovat suhtautuneet tilanteeseeni todella hienosti, olen saanut heiltä tukea ja ymmärrystä. Mutta, kuinka moni heistä haluaa nähdä minut naisena? Kysyttäessä sitä tuskin kukaan kieltäisi. Minun pitää vain olla rehellisesti oma itseni.

Olen ollut tiiviisti yhteydessä Nykin ystävääni. Olemme jakaneet yhdessä viimeaikaiset ilot ja surut. Menen hänen kanssaan heinäkuussa kahdeksi viikoksi Italiaan. Hän hyväksyy ja haluaa kohdata minut juuri sellaisena kuin olen. Naisena, Juliana.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti